Kaladio.se ägs och administreras av Trabfem 4 AB.
Organisationsnummer. 556781-5815
Adress
Trabfem 4 AB / Kaladio
Ladugårdsvägen 23
461 70 Trollhättan
Sverige
E-post: info@kaladio.com
kaladio.se
Varje vara anges med pris inklusive moms och är angivna i svenska kronor (SEK). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter & moms, men exklusive frakt. Vi säljer endast till myndiga personer och när du genomför ett köp bekräftar du att du är minst 18 år gammal.
Betala din order snabbt och säkert med ditt kreditkort. Vi accepterar Visa, Mastercard, Maestro och American Express. Vid kortbetalningar används 3D Secure som är ett extra säkerhetslager för kredit- och betalkortstransaktioner online.
Vid frågor om Klarnas betalsätt är du välkommen att kontakta dem genom att ringa Klarna AB på telefon 08 – 120 120 10 eller genom att mejla dem till info@klarna.se.
När du lagt en order hos Kaladio.se får du en orderbekräftelse via mejl. Detta är en bekräftelse på att din beställning har tagits emot och accepterats. Korrekt mejladress krävs för att du ska kunna ta emot denna. Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor som beställts, betalsätt, fraktsätt samt totalkostnaden för ordern.
När din order är färdigbehandlad får du ytterligare ett mejl med en bekräftelse på att din order är skickad samt en spårningslänk så du kan spåra din order.
Från vi mottagit din order är leveranstiden normalt 2-5 dagar arbetsdagar. Beställningar skickas helgfria vardagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Vi har en enhetsfrakt på 49 kr. För beställningar över 499 kr gäller fri frakt. Om en vara p.g.a. avvikande storlek har en annan fraktkostnad står detta angivet i kassan.
Vi levererar med Postnord och samtliga försändelser skickas med diskret avsändare. Vi skickar med spårbara försändelser och aviseringar sker via e-post och / eller sms.
Vid utebliven hämtning av paket debiteras kunden 199 kr för returhantering, detta belopp kommer dras av på din återbetalning. Ett ombud tillhandahåller paketet i 14 dagar innan det skickas i retur till oss.
Om leveransen skulle bli mycket försenad eller helt utebli skickar Kaladio en ny leverans utan extra kostnad. Om det uppstår dröjsmål med en leverans har du som kund rätt att hävda köpet och få pengarna tillbaka. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats.
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället anmäler du detta omgående till kundtjänst via e-post: info@kaladio.com. Har du möjlighet vore vi tacksamma att du tar bilder på skadan, gärna på både ytter- och inneremballaget, då det krävs för att göra ett reklamationsärende hos transportören. Vi önskar också att ni anmäler skadan inom 1-3 dagar från leveranstillfället då vi i vår tur behöver anmäla skadan till transportören.
Du måste spara emballage, adresslapp som kom med den fraktskadade försändelsen så vi kan göra en korrekt reklamation mot transportören.
Efter reklamation upprättats mot transportören kommer vi skicka ut nya produkter till dig helt utan extra kostnad.
Normalt sätt har du som konsument vid distanshandel alltid 14 dagar på dig att ångra ditt köp, men vi erbjuder hela 100 dagars ångerrätt. Det innebär att du kan ångra ditt köp genom att skicka ett tydligt meddelande till oss inom 100 dagar från det att du tagit emot den beställda varan.
Du får öppna och inspektera produkterna men ej använda dem, de ska returneras i samma skick och antal som när du mottog dem. Om varan hanterats oaktsamt och returneras använd eller skadad förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag som motsvarar produktens värdeminskning på upp till 100%.
Vid köp av intimprodukter gäller ej returrätten om förpackningen har brutits eller lappar tagits bort, detta på grund av hygieniska skäl. Vid köp av övriga produkter kan du alltid skicka tillbaka varan i om den är i ursprungligt skick. Du får öppna och inspektera produkterna men ej använda dem, de ska returneras i samma skick och antal som när du mottog dem.
Om du utnyttjar din ångerrätt krediterar vi samma belopp du betalat in till oss senast 14 dagar efter vi fått meddelande från dig om att du ångrat ditt köp, under förutsättning att paketet har kommit till oss i retur eller att vi fått bevis på att varan återsänts (vi behöver då ett spårningsnummer). Återbetalningen sker via samma betalsätt du använde när du genomförde ditt köp.
Vid frågor som rör återbetalning via köp genom Klarna kan du kontakta dem på telefon: 08 – 120 120 10 eller via e-post kundtjanst@klarna.com.
Varorna returneras till nedanstående adress:
KAB
Ladugårdsvägen 23
461 70 TROLLHÄTTAN
Är du osäker eller har frågor på hur du kan utnyttja din ångerrätt kan du kontakta kundtjänst via e-post: info@kaladio.com.
På våra produkter har vi 1 års fabriksgaranti. Produkter med fel som inte uppkommit p.g.a. felaktig eller ovarsam hantering kan du reklamera och kostnadsfritt få en ny produkt.
Kaladio följer Konsumentköplagen vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt från det datum du mottagit varan. Du kan få din vara utbytt, reparerad eller få ett prisavdrag beroende på rådande situation. Vid återbetalning vid reklamation kommer återbetalning ske inom skälig tid och utan onödigt dröjsmål.
Reklamationsrätten täcker inte skador/fel som uppkommit på grund av felaktig användning eller oaktsamhet.
Ska du reklamera en produkt ska det göras inom skälig tid, senast 2 månader efter att du upptäck felet på varan. Kontakta oss därför snarast möjligt via mejl: info@kaladio.com. Glöm inte att meddela oss ditt ordernummer, artikelnummer samt en felbeskrivning på den skadade produkten.
Vid reklamation av skadade produkter står vi för alla returkostnader samt bekostar att en ny produkt skickas till dig som kund. Vid godkännande av reklamation så mejlar / skickar vi dig en retursedel som du använder för att skicka tillbaka den skadade produkten.
Efter att vi mottagit returen och godkänt reklamationen så skickar vi en ny produkt till dig. Om varan har utgått i sortimentet så görs en återbetalning av varans värde istället.
Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa hänvisar vi dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Du kan också lämna in ditt klagomål till European Online Dispute Resolution (ODR) http://ec.europa.eu/odr . Vid inlämnade av klagomål till EU ODR anger du vår e-postadress: info@kaladio.com .
Vi behandlar din personliga enlighet gällande lag, inklusive EU:s dataskyddsförordning. Fullständig integritetspolicy kan du läsa här: https://kaladio.se/pages/integritetspolicy
Vi använder oss av cookies för att hantera artiklar i varukorgen, inloggning på ”mina sidor” och för vissa funktioner som endast ska visas en gång per besökare. Läs mer om vad cookies är för något samt vår fullständiga cookiepolicy här: https://kaladio.se/pages/cookiepolicy